Wednesday, November 23, 2011

merangkak ke BROGA, turun menggelongsor,SEKIAN

saya di BROGA..weee

BROGA dengan budak2 UKM memang sangat sinonim ok...tempat dorang2 nih dok main2 je aku rasa... maybe tak terlalu adventure bagi dorang n maybe gak coz dekat je dari UKM kan...so memang tak pelik lah, bila aku pergi sana memang penuh budak UKM, photoshoot bagai aku tengok, serius jeles!HUU...tapi takpe lah, dah itu memang tempat main dorang, biar jela kan..heh.. aku dan budak2 course aku ramai gak yang pergi, kami pergi under RAKAN MUDA..thanks bawak kami2 gi jalan2 ye :)

kalau ikotkan HATI dan PERASAAN memang aku tak nak jejak BROGA nih..sume nye sebab aku memang tak suka sangat benda2 adventure camni..aku suka gi melancong tempat2 yangada view cantek je, baru best photoshoot..HOHO..view BROGA cantek gak tapi memang penat lah nak daki kan...tengok jela TAJUK ENTRY aku kan, dah memang menyatakan aku sangat PENAT, PENAT dan PENAT...huhuhu.. maybe sebab aku tak bese mende2 gini...heh...

LAGI LAGI dengan berbekalkan air mineral berbotol2 dlm beg, lemak2 yang ada pada seluruh badan, dengan kepala yang berat dengan ilmu nih, memang sangat2 menyumbang kesukaran untuk aku panjat BROGA tuh...HOHO... mula2 nak naik pown, aku n SYIDA dah semput, punya lah takde stamina, jadi kami memang tertinggal di belakang tapi bukan sebab semput tapi sebab nak slow2 menikmati keindahan ALAM (ayat cover) kih2



ni lah muka2 tertinggal kat belakang, BUDAK LAKI sume dah lenyap kat depan...wakaka
muka penat pon still larat nak bergamba taw :P

SUDAHNYA memang aku n SYIDA daki berdua je...aku snap pic dye, dye snap pic aku, tu jela kejenyer..HAHAH...nasib lah kan, kami memang tak larat nak kejar dak laen...asal jumpa batu je, kami rehat, asal jumpa batu je, REHAT lagi...hahaha...rasa penyakit semput nak muncul aje....dah la dengan kaki yang memang dah sakit gila, rasa nak merangkak je ikutkan hati...huu

jauh lagi perjalanan kita SYIDA :p

mula2 ingat dah sampai kat PUNCAK BROGA sebab tengok ramai je dah lepak2 kat area tuh.. RUPA2 nya, jauh lagi perjalanan, PUNCAK tu kat bukit lagi satu!DEMMM...penat wey nak dok daki lagi...huhu
HAA tengok la bukit belakang tuh...kat situ lah baru PUNCAK dia..wah wah..tenat dah aku time nih..mujur tak pengsan je..heheh :P

SYIDA tak suka batu nih.sekian.

aku suka even conteng2 camni...sebab macam dinding pun ada..HOHO :p

MASA kat dinding batu nih, lagi sikit lagi nak sampai PUNCAK...kat depan batu nih, betul2 ada bukit curam, kelakar sangat masa nih, ramai duk menggelongsor turun, macam2 gaya dah dorang turun, kalau berdiri cam biasa memang tergolek jawabnya..huhuu


masa nih dah ada kat PUNCAK!weee

masa aku nampak PUNCAK, aku tak nak naik mulanya sebab memang curam sangat, kena guna tali tapi aku takut la, takut tergelincir sebab batu semata-mata, kalau badan ringan takpe lah kan.. tapi nasib baik ada satu lagi jalan lain nak naik puncak tuh, even takde tali, aku still boleh merangkak sebab ada tanah...dengan KUDRAT yang ada, sampai gak aku kat PUNCAK..huu

batu2 kat PUNCAK memang banyak conteng..jeles!aku nak conteng gak!

muka BAHAGIA dah sampai PUNCAK BROGA!weeee :P

BATU yang SYIDA duduk ni sangat besar n tinggi ok..budak kenit nih sibuk nak naik, sampai kena tarik n ditolak oleh aku supaya dia sampai atas batu tuh..SEMANGAT tol! aku yg gemuk memang tak kan naik lah kan..huu


muka penat baru sampai PUNCAK :P

kami budak2 RAKAN MUDA menakluki PUNCAK BROGA!wink..( ayat poyo)

kami budak2 COURSE GEOGRAFI je k! :)

masa nih on the way turun BROGA :)

turun BROGA lagi :)

masa TURUN pun, setiap batu kami lepak jap..HOHO :p

semua dah turun bawah...YEAHHH...masa nih penat pun dah ilang :)


lepas ke BROGA, kami ke SUNGAI TEKALA...serius rasa best sangat dapat mandi!sangat SEGAR ok!huu...gambar aku n SYIDA memang takde, sibuk mandi je..HAHA...jadi pic dorang je aku letak je..wee :P

THANKS A LOT kat orang2 kuat RAKAN MUDA coz bagi peluang kat kami kami pergi BROGA, nanti ajaklah kami lagi..huhuh...tapi kalau korang gi BROGA lagi tak payah laa ajak aku..aku tak nak pergi dah...inilah KALI PERTAMA n KALI TERAKHIR aku naik BROGA!hahah...janji pernah jejak kan :P

P/S: betul la kata AIMI NGEHZ, pergi BROGA memang penat kalau tak biasa, nak terkangkang rasa...HAHA :p

k laa...CHOW dulu...
SALAM SAYANG dari BROGA HILL n sG.TEKALA ^^ ,

No comments: