Sunday, March 11, 2012

budak JPA vs budak PTPTN !

muka aku sengih macam bahagia kan?? tak bahagia mana lah! tension dalam kesunyian! hooo

aku faham segala dilemma yang dialami oleh budak budak jpa!
sakitnya jiwa duit tak masuk masuk lagi!
sakitnya hati bila u lain semua dah masuk!
sabar ye semua, walaupun aku tak tahan sabar sebenarnya! heeee
nak buat macam mana kan?
redha jelah! :P

sungguh! tak tipu! budak JPA agak terseksa jiwa raga sekarang nih!
lain lah kalau anak orang kaya, anak dato datin kan, memang bahagia je lah kan!huu

kehidupan budak JPA masa saat2 genting sekarang..wuuu wuuu..HARU BIRU der :P

1. MANGGI JADI SAHABAT KARIB SEHIDUP SEMATI #terimakasih
ye sahabat karib aku lahh! orang lain aku tak tahu..huuu
#terima kasih kerana mengisi perut aku!heee
#tanpamu di sisi, kemana entah aku pergi kan..hahaha
#tapi jangan makan banyak ye kawan kawan #bahaya untuk kesihatan! wink :P
#nasihat orang tapi aku semacam jep baham kan..kihkih

2. NAK MERONGGENG FIKIR SERIBU KALI JE..BUKAN SEJUTA K :p

HOOO..serius! memang pikir seribu kali! siap kira dgn jari dok pikir sampai seribu kali! heh...yela, kang meronggeng tak tentu hala, duit pun banyak habis, mati kering aku kat kolej...hooo

NAMUN, sesungguhnya aku gila movie...mulut je cakap tak nak layan, duit takde lah, apa lah, tapi nak jugak tengok movie kadang kadang kan!heeee #boleh release tension kan ! (alasan) #sedangkan mana ada ketensionan sangat awal awal sem neyh! hohoho :P

3. SHOPPING ITU WAJIB #semput semput pun semacam jep :P

bahagia weh shopping! betul! tak tipu!heh
#masa tengah shoping, hilang dok fikir pasal duit tak masuk lagi...heh
#tapi masa kat bilik sorang2, baru teringat duit dah makin sikit..hahahah #nasib2
#nafsu untuk shoping memang aku tak boleh nak tahan doe.. (nama pun perempuan kan!hu)
#pergi sini nampak handbag chantek, pergi sana nampak tudung chantek (tu yang malas ronggeng tuh, adoyy! )


3. MASA UNTUK BERDIET DENGAN BERKESAN! #terpaksa!kahkah :P

ye..masa ini paling sesuai untuk melaksanakan DIET yang tak pernah korang betul betul kan? hehe...bila duit tengah semput confirm tak beli makanan kan? confirm tak nak pun fikir pasal LAPAR! dengan automatiknya DIET BERJALAN! hahahahaah
#baik layan facebook 24 jam dari fikir pasal makan! huuu
#tapi jangan tak makan langsung pulak kan? makan sekali sehari pun cukup dah..haha #sadis!

4. JADI WANITA SOLEHAH BUAT SEKETIKA! WHOAAA :P

solehah lah sangat! hahaah (geli hati aku)
disebabkan duit tak berapa nak wujud, jadi aku akan banyak terperap dalam bilik
#kira solehah la tuh kan? dari aku ronggeng sana sini! huuu
#bila nama pun terperap, tidur jela kejenye...macam sleeping beauty kat atas nih!hahah PUIHH:P

5. KEBULURAN KEMAKANAN KESEDAPAN KESANGATAN!
#sila paham sendiri

paham paham sendiri bahasa sanskrit di atas ye! :P
aku tengok gambar MCD pun aku dah lapar balek!
aduyai!
nak MCD! sobs
#hari tu makan mcd pun adeq belanja! adeq pulak belanja kakak kan? untunglahhh :)
#dan hari hari aku menahan rasa nak makan MCD!
#cepatlah JPA! huuu

6. TAHAN NAFSU! TENGOK JE BUDAK PTPTN BERSHOPING! #demmmm :P

ok..sila percaya mata and lidah aku begini bila tengok dorang bershoping sakan! huh
#bilakah saat itu akan tiba untuk budak budak macam aku nih?
#huaaaa..merana taw tak! :P
#sila tengok pic kami yang bershoping sakan! dorang je! aku tak! #sobs :(

tempat shoping mereka #econsave #aku tetap tersenyum macam biasa #cool je budak jpa sorang neh! hohohohoho :P

nampak tak troli penuh dengan segala muatan tuh? barang dorang sahaja ok! #huks

lagi lagi muka bahagia! aku pun shopinggg jugak.. #shoping maggi! hahahah..opss

bergambar je lebih, barang barang tak masukkan lagi dlm keta... #adehhhh =='

haaa susun lah korang barang barang tuh..pandai2 korang lah #aku tak reti! heh :P

rajin pulak si tasha nak buang segala debu dekat kereta aku kan? #danggg!

mak aihhh..banyak gila air mineral dorang shopingg kan?? #milik aku takde kat situ ok!hmmmm

muka bahagia MIDAD bershopingg barang barang masakan #untunglah! :P

muka muka bahagia lepas shopping sakan! weeeee #bahagia bagi pihak dorang! #snap masa traffic light benti kot time nih..hahah..gila! :P

#nway, bahagia teman korang shopping! :)

HAAA..NAMPAK TAK KERESAHAN KEGELISAHAN AKU?
aku je budak jpa yang macam tuh kot! HAHAHAH
takpe lah!
aku redha...wink
JPA , tolonglah masuk duet kami cepat sikit!
dengar cerita rabu ni? betul ke?
sama sama kita nantikan~~~~~

10 comments:

caah said...

hahahahaa..alahaii siannye meggi jadi peneman....bila masuk Jpa nya

nysAh ngEhz said...

sian kan..huhuhu..tak taw lah bila masuknya..jenuh dh tgu nih..huuu

Nick Matt Yiew said...

haha,sabo2...dgr khabar 13hrbl nihh,insyallah selasa masok lar tuhh

stiletto ungu said...

alahai...kecian dye makan megi ek...

nysAh ngEhz said...

nick : huhuhu...harap2 masuk lah kan! :P

nysAh ngEhz said...

shipoh : sila belanja saya mkn ye! kikiki

Uncle Jonni said...

mak aiii... byknya mineral water...
huhuhu

nysAh ngEhz said...

jonni : byk kan ? untunglah dorang blh beli2 je kan :P

PerisaiBungaMalam said...

hehe..
cian nye dia..ade hikmah duit JPA msk lambat :)

nysAh ngEhz said...

apa hikmah nya? haha :P